storstädning !

2010-02-21 ♥ 13:16:45
Jag vaknade klockan halv 7 idag, åt nån macka till frukost och drack lite oboy.
Sen fick man skjuss till stallet så man var där till halv 8.
Gav alla mat utom sessan hon fick lite hö eftersom jag skulle ut och rida en liten runda.
Jag gick ut i hagen och la ut höet, kollade om det fanns vatten.
Gick in, tog på dom täcket. När jag höll på att ta på den ena hästen täcket så smet han ut i gången så fick jaga han.
När dom hade sina täcken på så gick jag ut med dom, satte på strömmen och gick in till Sessan.
Ryktade av henne, och gjorde henne i ordning för en tur ute i snövädret.
Hon var så pigg, ville springa hela tiden medans jag ville ta det lite lugnt idag.
Blev lite trav och galopp. Mötte en sur gubbe som skrämde min häst, f y.
När vi kom till baka fick hon mat, sen släpptes hon ut.
Jag mockade och gjorde iordning maten, höet och sopade.
Sen gick jag hem, var väl hemma runt 10 tiden. Gick ut med hunden så hon fick kissa.
Och nu har jag storstädat hela lägenheten, har bara toaletten och hallen kvar uppe :p
Känner mig duktig och mamma kommer bli så glad så :)

Kommentarer
Postat av: Emma

SVAR: mjo. så ere ju.

2010-02-21 @ 16:45:01
URL: http://thecastle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0