ingen skola idag :>

2010-01-13 ♥ 19:37:04

Kände mig sjukt jävla trött i morse så jag struntade att gå till skolan.
Så jag vaknade runt 10, gick ner och gjorde frukost och varm choklad.
sen så tog jag bussen till stallet.
Mockade och gjorde fint, hällde in spån, och gjorde mat.
La upp kvälls hö och la in en tuss hö i boxen.
Sen gick jag ut och hämtade in Sessan.
Ryktade av henne och gosade med na,
sadlade, tränsade sen gick vi ut.
Red ner till padocken och tränade henne.
Tror att vi var ute 1-1.5 timme.
Tränade på tygel, trava sakta och hålla inne galloppen lite mer.
Slalom, och lite sånt.




Igår så var jag och Ida i stallet och red.. (mest Ida)
Det gick super bra och jag är så nöjd av sessan nu, hon gör framsteg hela tiden :)
Ida är medryttare och ska rida 2-3 gånger i veckan så jag får lite ledigt ^^




Kommentarer
Postat av: jenny

hehe de vart cajsa i början också men jag bara ignoredade henne och forsatte tvångs pussa henne, de gick över och nu e hon myspys =) Men ge henne massa godis efter att du pussat lite på henne som belöning =) i NH träning så betyder "puss ljudet" att hästen ska lyssna och för att fånga dens uppmärksamhet =)

2010-01-13 @ 20:49:29
URL: http://jbostrom.blogg.se/
Postat av: jenny

NH=horsemanship =)

Ja gör det, mata med godis så fort hon e duktig =) och säg åt henne ordetligt ifall hon lägger öronen bak åt dig :p

2010-01-13 @ 20:57:01
URL: http://jbostrom.blogg.se/
Postat av: jenny

Sv: jaaa vist e hon gullig! Du som undrade över NH, kolla på filem som jag lagt upp när jag busar med pålle liten nu =)

2010-01-16 @ 21:32:00
URL: http://jbostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0