Åter igen jävligt kallt!

2010-01-08 ♥ 17:20:12

Åkte till stallet idag.
eftersom sessan står inne idag (det är svin kallt) så tog jag på henne vintertäcket och hoppade på henne och red ut en liten runda på ungefär 30 minuters skritt barbacka.
(när jag ändå ska skritta så kan jag rida utan sadel så tränar jag min otroliga dåliga balans.)
inte så bra att dom anstränger sig när det är 30-33 grader kallt ute.
Men det var skönt att få komma ut lite tycker jag, bara jag, hästen och lugn och ro :)
när vi kom tillbaka så tränade jag lite att få henne att buga,
det går som det går men hon är iaf bättre nu:)
det är inte så himla lätt! det får ta sin tid.
Haha även att hon blev sur på mig idag för att hon inte fick moroten av mig. x'D





Kommentarer
Postat av: jenny

sv: ja rida barbacka med täcke är det mysigaste =)



hehe jag vet inte hur jag lärde henne det faktiskt det bara kom. När jag träffade henne för första gången så va hon så skygg och ville inte att man tog i henne och nu världens keligaste, har tvångskelat med henne en hel del ;P muta med lite godis funkar alltid! =)

2010-01-08 @ 17:58:28
URL: http://jbostrom.blogg.se/
Postat av: jenny

sv: tack! <3

bra balans? jorå de har jag väll, båda hästarna är som poppcorn så man får lära sig att hänga med i alla svängar =)



Älskar manen på din häst, så fint med långa manar, fullblodet har jag sparat på men på cajsa har håret slutat växa =(

2010-01-08 @ 20:13:44
URL: http://jbostrom.blogg.se/
Postat av: jenny

sv: den växer bara väldigt långsammt! nu på vintern så kliar hon halsen så det låssnar lite men på sommaren kan man få den ganska lång =) Odie man är jätte lång och fin och sparar den så den ska bli ännu längre =)

2010-01-08 @ 22:12:07
URL: http://jbostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0